نحوه محاسبه افت ولتاژ در باسداکت‌های شرکت گرسان (Gersan)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افت ولتاژ در باسداکت یکی از مولفه‌های مهمی است که باید در فرآیند طراحی مسیر باس‌داکت حتما در نظر گرفته شود. در این مقاله تخصصی از ماناکنترل به این نکته مهم خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد که مهندسین برق عزیز را در طراحی بهتر باسداکت‌های شرکت گرسان یاری رسانیم.

لازم به ذکر است این محاسبات با توجه به جداول مشخصات فنی باسداکت های Gersan می باشد و در صورت استفاده از برندهای دیگر می بایست به جداول مشخصات فنی همان باسداکت مراجعه نمود.

ولتاژ باس داکت 

 

در تصویر زیر فرمول اصلی محاسبه افت ولتاژ باسداکت گرسان را ملاحظه می‌کنید.

جدول محاسبه افت ولتاژ باسداکت

با توجه به جدول بالا به معرفی مقادیر داده شده می‌پردازیم.

 

  • ΔV مقدار افت ولتاژ می باشد که واحد آن میلی ولت بر متر است.
  • α آلفا مقداریست که مستقیماً عدد آن با توجه به نوع ورودی و خروجی باسداکت محاسبه میگردد این مقدار با توجه به جدول ذیل تعیین می گردد:

ضریب آلفای باسداکت

  • ln جریان باسداکت انتخاب شده می باشد. (برای مثال باسداکت 2000 آمپر با هادی آلومینیومی در نظر می گیریم)
  • L طول باسداکت در مسیر نصب خواهد بود. (برای مثال طول یک متر را در نظر میگیریم)
  • R مقدار مقاومت شینه های فاز یک متر طول باسداکت می باشد که در جدول مشخصات فنی باسداکت در ذیل مشخص شده است (برای مثال باسداکت 2000 آمپر با هادی آلومینیومی در نظر می گیریم )

ضریب مقاومت باسداکت

  • XL مقدار راکتانس شینه های فاز یک متر طول باسداکت می باشد که در جدول مشخصات فنی باسداکت در ذیل مشخص شده است.(برای مثال باسداکت 2000 آمپر با هادی آلومینیومی در نظر می گیریم )

راکتانس باس داکت

  • Cosᵠ ضریب اصلاح قدرت می باشد که مقداری برابر با 10e-3 دارد.

 

حال با دانستن اجزاء فرمول و استخراج اعداد از جداول فنی ، می توان برای باسداکت 2000 آمپر عدد 112 میلی ولت به ازای هر متر باسداکت ، افت ولتاژ درنظر گرفت . با این دستورالعمل میتوان برای هر آمپراژ و هر طول باسداکت مقدار افت ولتاژ را محاسبه نمود.

 

شرکت Gersan طبق همین فرمول میزان افت ولتاژ باسداکت های خودرا به ازای هر متر طول محاسبه نموده که در جدول ذیل مشخص شده است.(باسداکت ها با هادی آلومینیومی می باشد)

جدول افت ولتاژ باسداکت گرسان 

 

 

برای آشنایی بیشتر با محصولات شرکت گرسان می‌توانید از باسداکت‌های گرسان و همچنین باسداکت‌ها روشنایی شرکت گرسان بازدید نمائید. شرکت ماناکنترل سیستم نماینده رسمی شرکت گرسان ترکیه، تولید و تامین کننده انواع باسداکت‌ها و باسبارهای متنوع صنعتی تحت لیسانس شرکت گرسان می‌باشد.

 

شما اجازه ای برای ارسال نظر ندارید